Monday, December 26, 2011

ketaksubannnn




korang tahu apa itu taksub? bagi pendapat aku, taksub adalah satu sifat ion bercaj negatif akibat terlalu memuja and memuji.. taksub juga boleh dibahagikan sebagai taksub kepada manusia..

bukan cemburu and tak puas hati ke ape ke.. aku ade terjumpa satu status orang ni.. ayat lebih kurang menjatuhkan orang lain dan melecehkan orang lain serta riak dan takbur.


melihat pada ayat ini,ramai orang bagi pendapat masing2 tentang status tersebut, n semua nya membantah..tapi ade jugak manusia2 yang taksub maybe (fism) lebih diketahui FAN IKOT SAMPAI MATI, hingga menyokong 29104% even status yang salah..kalau korang baca pun korang akan berkata sedemikian seperti aku.. ini la di katakan taksub ye kawan2...myb kalau orang tu makan taik pun.. yang fan2 taksub ni pun cakap sedap... aku tak faham la...taksub sangat...


(gambar sekadar hiasan)

hasil dari jualan meniaga larut malam
(MLM) saya..yesssssss, dapat jugak membeli model terbaru ferari ini..mari join bisnes..x payah kerja lain..kau ada????


di samping itu, sifat riak dan takbur or menunjuk2 adalah satu aktiviti kurang sihat yee, dengan alasan ingin membakar semangat..niat itu mungkin betul, tetapi cara yang kurang tepat mungkin...
kalau kaya..cukup la sekadar kita sahaja yang tahu.. tak perlu la nak bagi tahu satu dunia, bukan jelez, sumpah tak jelez.. nak pakai ferari pun aku tak jelez..tapi tolong la.. dah banyak orang2 berkaitan wat status supaya si beliau sedar..aku hanya mendiam kan diri..tapi akhirnya aku juga ingin berkongsikan apa pendapat yg aku rasakan sebab ia ada kaitan dengan aku... yang menentukan rezeki kita adalah ALLAH, bukanya bisnes..so tak perlu la melecehkan orang lain dengan rezeki orang lain..memang betol..aku sokong..sedangkan nabi pun cakap 9/10 rezeki berpunca dari berniaga..tapi kita hidup di dunia ni saling memerlukan antara satu sama lain..kalau la semua orang wat bisnes..siapa lak yang nak kutip sampah? tak begitu? kerjaya orang jangan la di perlecehkan... rezeki masing2.. bersyukur la sebab kau di beri kehidupan mewah macam tu...

akhir kata..sory la kalau mana2 pihak yg terasa tu..siapa makan cili dia yang terasa pedas.. even tajuk entry agak lari sikit dari isi kandungan.. bukan nak menjatuhkan kau.. cuma memberi kesedaran


akhir kata....

"duit boleh di cari, kawan yang baik mana nak cari"




11 comments:

Azila Aini said...

sangat saya setuju yang harif :) haha

Bella Ayub said...

syabas lah sebab berani menaip entry propaganda mcm ni.. aku sengihhhh je..

rubi.is.me. said...

lobang rezeki :)

aizadalias said...

azila sy bukan hakim ;p

nab hahahahaha =D

rubi rezeki masing2 =)

rubi.is.me. said...

lubang rezeki dia :D

Izyan Masri said...

MESTI ORG TU BACA TERASA JEEE KAN ? ;p

aizadalias said...

rubi yelaaa..rezeki masing2 kan =D

izyan : org tu tak reti baca...busy ngn bisnes..hahhaa ;p

Jerr said...

propanganda bro, semuanya propaganda semata-mata.

minum teh o panas mapley lagi banyak faedah.

Nur Aischa said...

tula pasal, tk boleh nak taksub sgt kan. kena ada usaha jugak tu..

Aesya Zealous said...

usaha penting. rezeki mana2 ada

Zamani said...

suka entri kali ni.. apepun, kalau di ajak ber m.l.m, muhasabah diri dulu betul2, jgn terpengaruh dgn ajakan mereka