Thursday, August 4, 2011

makan sampai lebammm




Assalamualaikum kawan2 =)


Alhamdulilah,hari ni hari yang ke-4 puasa..bagaimana dengan anda2 sekalian?masih full ka?or ade yang dah tuang dah ni?hihi


sudah menjadi amalan KITA?? ok bukan kita aku la senang citer,sebelum nak berbuka tu..conferm2 la korang ade beli apa2 kan dekat bazar ramadan..beli pon mesti tak nak kalah punya,kalau boleh 1 bazar tu korang nk beli kan..sedar tak sedar di bulan ramadan ni kita sudah membuat satu pembaziran...begitu juga aku..beli tak nak kalah..time dah berbuka tu..minum air 2 gelas je dah kenyang..korang nampak tak permainan dekat situ..nampak2? nafsu ohh nafsu...haish


Tapi lain pula cerita pak-pak arab ni..korang tengok la diorang makan macam mane..masyALLAH..no wonder la badan diorang besar-besar gedabak..ini makan stok 1 bulan punye ni..gila la, makan la sampai lebam..hahaha









kita tak boleh ikut cara diorang makan..diorang makan habis tak pe..makan sekadar perlu je.lepas ni mesti lebih berhati2 semasa membeli okeng =D




"Sesungguhnya orang-orang yang melakukan pembaziran itu adalah saudara-saudara syaitan, sedangkan syaitan itu pula adalah makhluk yang sangat kufur kepada tuhanya"
(Surah al-Isra :27)

36 comments:

fyna said...

nak jugak makan macam pak arab ni =P

aizadalias said...

nak jadi badan besar macam pak arab ke cik kak..dah ok dh 2..hihi ^^

k.h.a.l.i.l.a said...

uiiiiiiiiiiiii....... teburai perut macam ni punye makan! huhu

Lissa said...

mak aihhhh.ni bukan stok sebulan ni. ni stok setahun ni. huhhu

Jer ... said...

bapak ! ni bela saka ke jad ??? adoii .

Hidayat MY said...

hahaha..
gila bila nak abis nasi sebelanga tu..
kakka

aizadalias said...

khalila : saving untk mase depan..hihi

lissa : stol setahun pon boleh pening ni.haha

jer : biasa la pak arab bnyk hantu raye..

hidayat : xde bran ke bro hbs kan?haha

zie_ira said...

ayokk ,,banyak nye makan ,,=='

fiq. said...

dahsyat la makan,ni boleh membeso sampai saiz ape lah kan..

deqlis said...

Ya Allah!! Banyak nyerr?? abis ke tue?? tgk pun dah kenyang...


jemput join segmen deqlis http://ellismelia.blogspot.com/2011/08/segmen-3-menu-kegemaran-di-bazaar.html

Adam Idris said...

fuhhh banyak gile makan
pernah gak makan makanan arab, muak sikit makan dia sebab x pedas, huhu

aizadalias said...

pak arab makan2 ape2 pon dia ok je..hihi =D

senyumSOYA said...

kalau say tgok pinggan besaq cmtu maunya lari..huhuh..

aizadalias said...

ish awk lari wat ape..makan le ;p

gigiAriEma said...

tudiaaaa byk benor.. haha

0nenanina Vanilla said...

hoho...x larat makan banyak2 cmni..bole muntah..

aizadalias said...

boleh simpan untk lusa ;p

nurhaniszamshah said...

cool pic. :)

aizadalias said...

=D

Salwa said...

huh.kuat tul nafsu diorg.berbuka makan ckit je pun dah kenyang kan.sama-samalah kita mengawal nafsu kita ni ye. Selamat berpuasa. :)

sitiinajihah said...

gila byk..sakan diorang masak ;)

aizadalias said...

diorang perut besau2 semuanye..hihi
slamat berpuasa =)

Nana Ichigo said...

banyak nyer >.< pix first tue macam kolam renang jekk >.<

aizadalias said...

kolam nasi beriani lah =p

Ruzzezanie said...

giler! tgk pun dah kecut perut.. biar betul org arab ni.. mkn sepinggan penuh pun dah ase nk muntah.. aigo~~~

aizadalias said...

try la dulu..mane tau boleh ke =D

cucu umie said...

kalo xmakan mcm gitu pon tidak mengapa..hehe alamak, badan ayie kecik shje kot..

syahkina_mynur said...

tgk je pun dah kenyang..hehe

aizadalias said...

cucu : simpan la untk anak2 sikit.haha

mynur : untung la fmly t..tnjuk mkn pn dh kenyang..hehe

abah khalisha said...

ini br btl2 melantak

Brilliant Marjan said...

Salam..

Alhamdulillah bulan Ramadhan kali ni, kami bertiga je & makan pun xde yg membazir..3 kali je g bazar utk 2minggu ni..Lain tu masak le..

Semua maklum, org arab mmg camni..metabolisma dorg ni tinggi..so no wonder mkn cam tu..habis tak apa..tp yg penting kita ni jgn membazir...

wahida said...

sbb tu lah bdn dorang ni besar gedabak kan...mkn rupa gini...huhu...

salam kenal...

aizadalias said...

marjan : kalau boleh jgn mmbazir =)

wahida : slm perkenalan ^^

sha my heart said...

gile r.. banyak giler kot. tak habis la kalau perut Melayu ni.

Tapi org Arabs mmg makan kuat. seekor kambing pun satu keluarga boleh habis.

LUTFI SYAFIQ said...

pengsan

aizadalias said...

sha : tu la pasal nye..tangki diorang beso ;p

lutfi : xkan pengsan kot?hahaa