Saturday, July 23, 2011

peratusan gadis remaja tiada dara



Assalamualaikum


kalau dengar pasal entry kali ni..mesti si lelaki tak senang hati dibuatnya,gila ke..aku pon tak jadi senang dibuatnya..
setiap pasangan didunia mengidamkan saat-saat istimewa setelah berkahwin..malam yang di tunggu akhirnya berakhir begitu saja..kebanyakan perkahwinan sekarang tidak sampai seminggu sudah hancur..adakah di sebabkan si lelaki merasakan dirinya tertipu dan tanpa bertanya kepada si isteri diceraikan kerana menyangka isteri bukanlah perempuan yang baik.


aku ada jumpa 1 artikel ni..30 daripada 50 remaja perempuan tiada dara hasil dari kajian seorang pensyarah(bukan aku kata)..fuhhhh banyak tuu..adakah awek2 korang dalam golongan itu?eh tidak..bergurau je..dont take series..aku tahu korang n awek2 korang semua baik =)
hasil kajian survey YouthSay.com pula berkata 60 peratus gadis remaja tiada lagi dara menjelang 18tahun..no wonder la sekarang ni banyak video2 sex budak2 sekolah...haish x kepeliknya..haluihhh cenonet pon nak belakon video 3gp ke???adoiii (bukan aku suker tengok..just untuk tau info)


aku kat sini bukan nak salahkan sesiapa..kalau tak nak salahkan lelaki pon tak boleh jugak sebab diorang yang mengajak,kalau tak nak salahkan perempuan pn tak boleh jugak sebab diorang melayan..depends kepada indicidu masing-masing semuanya terletak pada pendirian dan iman..nak kata aku ni bukan la baik sangat tapi tak ada la sampai macam tu sekali..manusia diberi pilihan untuk berubah dan bertaubat..tiada siapa yang perlu dipersalahkan lebih2 lagi ibu bapa..semua nya terletak kepada hati seseorang itu


apa yang perlu kita buat adalah jaga kesucian diri kita masing-masing.doakan supaya kita dapat pasangan yang pandai jaga kesucian dirinya juga.yang seksi-meksi tolak tepi awal-awal.si lelaki hanya suka berkawan dan bersuka-suka je pada si seksi-meksi ni..kalau pasal kahwin semua cari nak yang baik-baik macam ustazah kan2 =p




Allah s.w.t berfirman : "Lelaki-lelaki yang berzina tidak akan mengahwini melainkan wanita yang berzina, atau wanita musyrik dan wanita yang berzina tidak akan mengahwini lelaki kecuali yang berzina atau musyrik." (surah An-Nur:3)


Nauzubillahi min zalik(semoga kita dijauhkan daripadanya)

di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada umat islam =)
puasa jgn x puasa..hehe..salam


12 comments:

Muhd Aizie said...

Berhati-hati dalam berhubungan.. jangan tersilap memilih kawan dan pasangan ;)

Liyana Zahim said...

even dak skulah rndh pon da tadek dara skrg ni.. nauzubillah~

aizadalias said...

muhd : =D

liyana : huhu..ssh zmn skrg ni

dinazmanja said...

dunia da nk kiamat..manusia2.. um dr luaran je nmpak bek tp dlm kite xtau..bk kte pepth "don't judge a book by its cver.." ^_^..

aizadalias said...

dina : yup2 dnt judge a book by it cover ;p

SYAFIQAHSALEH said...

nauzubillah..mintak dijauhkan..

aizadalias said...

syafiqah : harap2 d jauhkan =)

cik fieqa eqa said...

tp pape pon.. pompuan baek tok laki y baek... tp lau laki baek 2 dpt pompuan y kurang baek 2 tnda nye Allah S.w.t nk soh dye ubah pompuan 2 jd baek... kn3????

aizadalias said...

cik fieqa : yup2..stiap berlaku ade hikmah nye..ALLAH lbh mengatuhi ape yg terbaik untuk kita =)

Amirah Suhana said...

Mintak simpang :/

aizadalias said...

mudah-mudahan.. amin =)

Fiqri Zulkifli said...

Byk sgt pendedahan negative.tu la pasal