Friday, July 29, 2011

Andai Ku Tahu

katakanlah,sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya,maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu,kemudian kamu akan dikembalikan kepada (ALLAH),yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.
(Surah al-Jumu'a :8)


setiap benda hidup di dunia pasti akan mati..tak kira walau kita hebat atau pun tidak..kaya atau pun tidak, cantik/kacak pun kita, kita memang tidak boleh lari dari kematian..aku hanya ingin mengingatkan diri sendiri dan kawan2 semua tentang kematian..sesunnguhnya orang yang paling bijak itu adalah orang yang mengingati hari kematianya dan mempersiapkan diri untuk menghadapinya..


korang yakin korang akan hidup keesokan hari?oh tidak..mati tidak kira muda atau pun tua, kalau sihat hari ini tak bermakna esok masih hidup bukan?.. kuasa ALLAH s.w.t tiada bandingnya.."kun fayakun" (jadilah!! maka jadilah)
janganlah kita hidup seperti bongkak, dan janganlah pikir kita selamanya akan berada di atas, tapi andailah kita tahu ajal kita bila..herm..aku bukan la ustaz agama dan aku bukanlah baik sangat, tapi tak salah bukan untuk mengigati sesama manusia..lagu "andai ku tahu" betul-betul memberi impact pada aku..aku hanya manusia biasa yang tak boleh lari dari kesilapan


sebelum terlambat, sebelum tak sempat, sebelum nafas tersekat, aku benar2 ingin menyemai taqwa dalam diri, mengislah segala kekurangan dalam diri, menepis segala kejahilan ilmu agama dalam diri,
PENGHIJRAHAN TIDAK MUDAH.









Setiap manusia akan merasai mati... " (surah al-Anbiya':35)






Semoga perkongsian kali ini dapat manfaat bersama.. salam =)


8 comments:

Unknown said...

peringatan for me also..:)

Happy ramadhan..

aizadalias said...

slmat berpuasa jugak =)

SITI ARFAH said...

Alhamdulillah. Tq utk perkongsian ini. :). Nyawa kita boleh ditarik bila2 masa sahaja, sntiasa ingat pada mati, insyaAllah kita akn lbih brsmngt utk beribadah. Btw salam ramadhan kareem ya. Puasa penuh2 ye ! :)

aizadalias said...

sama2..slmat berpuasa juga =)

is revered by you said...

astagfirullahalazim....alhamdullilah..
terkesima sebentar setelah membaca.. terima kasih kerana mengingatkan... sama2 lah kita beringat... dan tidak terus alpa. perubahan tak semestinya drastik... selamat berpuasa aizad.

aizadalias said...

slamat berpuasa jugak =)

cahayaSyahkina said...

selamat2 berpuasa~!

aizadalias said...

slamat berpuasa jugak..hee ^^